In 2013 heb ik Zicht Strategie en Marketing opgericht, gespecialiseerd in marketing en communicatie bij zorginstellingen. Sindsdien ben ik werkzaam als Freelancer of Ad Interim op het gebied van (Zorg)Marketing en Strategie. Hoewel ik me graag inzet voor non-profit organisaties, werk ik ook voor profit organisaties. Profit organisaties die zich onderscheiden op duurzaamheid of hun maatschappelijke verantwoordelijkheid (MVO / CSR). Organisaties waarvan de visie aansluit bij die van mij, namelijk dat People, Planet en Profit belangrijk zijn.

Ervaring in Gezondheidszorg, profit en non-profit

De afgelopen jaren heb ik opdrachten uitgevoerd bij diverse gezondheidsorganisaties. In de Eerstelijn, de gespecialiseerde en basis GGZ, Gehandicaptenzorg en een Ziekenhuis. Daarvoor was ik jarenlang verantwoordelijk voor het werven, binden en ontwikkelen van donateurs van een groot Gezondheidsfonds.

Werk betekent voor mij niet alleen een uitdaging voor mijn hoofd, maar ook een verrijking voor mijn hart. In die combinatie werk ik met passie aan uw missie samen met collega’s vanuit alle lagen en disciplines.

Door de combinatie van marketing expertise, een sterk empathisch vermogen en een klant- en resultaatgerichte instelling, kan ik organisaties snel helpen om te wentelen naar een klantgerichte(re) aanpak. Ik ben in staat op korte termijn een afdeling communicatie of marketing op te bouwen of te professionaliseren. Met concrete resultaten het draagvlak voor en effectiviteit van (zorg)marketing te vergroten. Mijn aanpak wordt gedegen onderbouwd, ik zoek verbinding tussen mensen en afdelingen, zie snel samenhang, breng overzicht/structuur aan en werk en bouw graag samen met anderen.

 

Mijn Visie in beeld gevat

Ik heb voor deze afbeelding gekozen niet alleen omdat hij prachtig is, maar omdat deze foto mijn visie en werkwijze perfect in beeld brengt. Om te bewegen brengen we eerst een Doel in Kaart, in dit geval de Vuurtoren. Als we dat in het vizier hebben, bedenken we De Weg Waarlangs we dat doel willen bereiken. De strategie om ons doel te realiseren. Het pad, dat op deze foto net als in de werkelijkheid, niet recht of vaststaand is. Even belangrijk als het doel ofwel de eindbestemming in beeld te hebben, is de Manier Waarop we daar komen. Het proces, het onderweg zijn, samenwerken met collega’s geeft energie. In dit geval met bloemetjes om ons heen, een prachtig en gevarieerd uitzicht. Een zon aan de hemel, maar ook wat wolken. Net echt, we vieren de successen en bij tegenslag zetten we door!

MISSIE van ZICHT Strategie en Marketing

‘Omdenken’ binnen organisaties  realiseren met als doel  klanten of zorgvragers een positieve(re) ervaring te gunnen.

Met marketing-power steeds meer mensen (zorgvragers,  klanten of patiënten)  een aangename zorgbeleving bieden. Dat bereiken we door  (Zorg)organisaties te helpen met de klant in het vizier klantgerichter te worden. Dit kan door het klantperspectief te integreren in de hele organisatie, door scherpe keuzes te maken en de onderscheidende waarden in alle contactmomenten (voor de klant) te bewijzen.

VISIE op (Zorg)Marketing

Marketing zit in iedereen en alles. Hoewel niet iedere organisatie een marketingteam heeft, bestaat er geen organisatie die niet aan marketing doet!  In de keuze voor het aanbod, een locatie, de pricing, het contact met de klant, noem maar op. Hoewel niet altijd bewust toegepast, levert marketing een organisatie veel op. Echter, het bewust, gepland en strategisch inzetten van Marketing levert een (zorg)organisatie aantoonbaar meer op!

Marketing is echter geen doel, maar een middel. Het is een manier van denken en doen. Het is naar de klant luisteren. Iets wat velen al van nature doen, dat zit in je DNA. Dat is ook belangrijk, want de beste ‘branding’ bereik je door ‘internal branding’. Bezieling bij uw medewerkers, zorgprofessionals, accountmanagers.

Zorgmarketing doe je uiteindelijk voor de cliënt. Niet voor de inkomsten of winst. Door naar de klantvraag te luisteren, kan je met je aanbod in zijn behoeften voorzien. Hierdoor zal de klant een prettige ervaring hebben, tevreden zijn en als ambassadeur van je merk optreden. Die euro’s die volgen dan vanzelf.

Passie en toewijding lopen als een rode draad door mijn carrière

Na mijn studie Bedrijfskunde heb ik mijn koffers gepakt en ben met een beurs van het VSB-Fonds naar Indonesië vertrokken. Daar heb ik mijn steentje aan ontwikkelingswerk bijgedragen. Ik heb veel geleerd van de mensen en de andere wereld waarin ik moest functioneren.
Daarna heb ik 10 jaar bij Postbank – ING gewerkt waar ik de kans kreeg om het marketing vak van alle kanten te leren. In mijn vrije tijd bekleedde ik diverse nevenactiviteiten in besturen van goede doelen. Daar kreeg ik zoveel energie van, dat ik hier graag mijn brood mee wilde verdienen.

Ik vond het erg belangrijk om mijn hart te volgen en na 10 jaar Postbank, heb ik de overstap gemaakt naar de non-profit. In eerste instantie als Hoofd Fondsenwerving en later als Marketingmanager bij de Nederlandse Hartstichting. Hier heb ik met enorm enthousiasme gewerkt en veel bereikt!

En last but not least geniet ik enorm van mijn leven met man en twee lieve spontane kinderen, een dochter en een zoon.

Wilt u Persoonlijk Kennis maken?

Bel voor een oriënterend gesprek
Share This